අපේ තියෙන සංස්කෘතික පසුබිමත් එක්ක පෙරහැරවල් ආදියට අලි ඇත්තු අවශයයි. ඒක ගැන ගැටලුවක් නෑ. අපි දන්නා අතීතයේ ඉඳන්ම දළදා කරඬුව ඇතුලු පූජනීය දේවල් වඩම්මන්නේ අලි ඇත්තු පිටේ. ඒ නිසා ඒ වෙනුවෙන් පන්සල් වලට අලි ඇත්තු අවශ්ය වෙන්න පුලුවන්.
හැබැයි මේ මෑතක ඉඳන් කරඬුවට අමතරව මේ අහිංසක සත්තුන්ට සුද්දෝ සුද්දියෝ මදිවට අපේ කලුසුද්දෝත් වඩම්මන්න වෙලා. පාර අයිනෙ ඉන්න නගුටු බලු කුක්කො දැක්කම "හනී!! හරි පවු නේද" කියාගෙන තොඳෙල් වෙන නෝනලා මහත්තුරු හරි උජාරුව පාගෙන දුසිම් පිටින් මේ සත්තු පිටේ නැගගෙන අලි සෆාරි යනවා. අන්න ඒ වගේ පොල් බූරුවන්ට තමයි මඩු වල්ගෙන් තලන්න ඕනි.
හීලැ අලිඇතුන් ඉන්න පිරිස අතලොස්සක් විතරයි මේ සත්තුන්ට නිසි විදියට සලකන්නේ කියන එක ප්රසිද්දි රහසක්. බොහොමයක් දෙනා තමුන්ගෙ කබල් වංසෙ පෙන්නන්න අලි තියාගෙන හිටියට සතා ඉන්නවා කියල දන්නවා විතරයි. ඌ කන්නෙ බොන්නෙ කෙහොමද උගේ සරීර සෞඛ්ය මොන මට්ටමෙන්ද කියන එකවත් දන්නෑ. තමුන් පත්කරල ඉන්න ඇත්ගොවුවෝ ඒ සත්තුන්ට සලකන විදිය කොහොමද කියන එක දන්නෑ.
ඉන්න ඇත්ගොවුවන්ගෙන් 80%කට වඩා ඉන්නේ අමු බේබද්දෝ. කොයි වෙලාවේ බැලුවත් බීගත්ත ගමන් ඉන්නේ. වෙරිමතේම මේ සත්තුන්ට හෙණ්ඩුවෙන් අනින හැටි මම අනන්තවත් දැකල තියෙනවා. ඒ වගේම මේ අලි ඇත්තුන් පාවිච්චි කරල එක් එක් ආකාරයට මුදල් හම්බ කරනවා. හැබැයි ඒ උපනය සල්ලි වලින් සතා වෙනුවෙන් එක රුපියල් පහක් වැය කරනවද කියල දෙයියො තමා දන්නේ.
මට මතක විදියටනං සාමාන්යෙයන් වැඩුනු අලියෙක් දවසට රාත්තල් (හෝ කිලෝග්රෑම් ද කියල හරියටම මතකනෑ) 300ක් විතර ආහාර ගන්නවා. මේ සත්තුන්ට දවසටම එයින් දහයෙන් පංගුවක්වත් කන්න ලැබෙනවද කියල උන් විතරයි දන්නේ. ඔය කොහෙන් හරි කපාගෙන ටැට්ටරි වලින් ගෙනල්ලා බාන කිතුල් කොට ටිකකින්, අවුවට කරවෙච්ච පොල් කොල ටිකකින් මේ අහිංසක සත්තුන්ගෙ කුසගින්න නිවන්න පුලුවන්ද මෝඩ මිනිස්සුනේ?
ඇත්තෙන්ම මේන් මේ වගේ දේවල් වෙනුවෙන් යම්කිසි නියාමනයක් අවශ්යයි. හීලෑ අලි ඇතුන් පරපුර නියමාකාරයෙන් පවත්වගෙන යන්න සුදුසු කාලීන ක්රියාමාර්ගයක් හදන්න රජය මුල්විය යුතුයි. එහෙම නොවී මේ ප්රශ්නය කවදාවත් විසඳන්න නං ලැබෙන්නෙ නැහැ.
No comments:
Post a Comment