Thursday, December 2, 2010

අගුරු නොකා වතුර නොබී කොළඹ දුවන යකඩ යකා...

ඔන්න යාලුවනේ අද ඉදන් මං පටන් ගන්නවා මං ආසම ක්ෂේත්‍රයක් (මං විතරක් නෙමේ බොහෝ දෙනෙක් කැමති  ක්ෂේත්‍රයක්  ගැන ලියන්න. ඒ තමයි අපේ මේ පුංචි දිවයින තුල වෙසෙන කොයි කාගෙත් හිතවතා - කෝච්චිය. :)
 බාල මහලු වෙනසක් නැතුව කාගේත් නැමැත්ත දිනාගත්තු ලාභදායී වගේම විශ්වාසවන්ත ප්‍රවාහන මාධ්‍ය බවට පත්වෙන අපේ පුංචි රටේ දුම්රිය සේවය සම්බන්ධ විවිධ තොරතුරු ටිකක් ඔබ සමග බෙදාගන්න. වැඩිමනක්ම තාක්ෂණික තොරතුරු.
 වර්ෂ 1858 වගේ ඈත අතීතයකදී ලංකාව බරහිර අධිරාජ්‍යවාදීන් ලංකාව පාලනය කරන සමයෙදි ඇරඹුන අපේ දුම්රිය කාලෙත් එක්කම විවිධ වෙනස්කම් සහ නවීකරණයන්ට ලක් වුණා. ඒ කෙසේ වුවත් තවමත් අපේ රටේ දුම්රිය මාර්ග පද්ධතියෙනම් සැලකිය යුතු වර්ධනයක් වෙලා නැහැ. ඒ වුනත් තිබෙන මාර්ග පද්ධතිය මගින් මේ වන විටත් අපේ රටේ වැසියන්ට විතරක් නෙමේ අප රටට එන සංචාරකයන්ටත් සෑහෙන සේවයක් සැලසෙනවා.

  ලංකාවේ බොහෝ සුන්දර තැනිතලා, කදු මිටියාවත් ඔස්සේ ඇදීයන උඩරට දුම්රිය මාර්ගයේ වරක් හෝ දුම්රියෙන් ගමන් කරන්නට ඔබ වාසනාවන්යෙක් වෙලා තියෙනව ඇති කියල මං හිතනවා. උඩරට මාර්ගය විතරක් නෙමේ. මුහුදුකරය ඔස්සෙ රුහුණු රටටත් රට මැද තැනිතලාවන් ඔස්සෙ රජරට හරහා උතුරුකරයටත් ඇදෙන මගේ දුම්රියෙන් ගමන් කරන එක මොනතරම් සුන්දර අත්දැකීමක්ද කියල දන්නෙ ඒ වාසනාව උදාකරගත්ත අය විතරයි. තාමත් ඒ අවස්ථාව ඔබට උදා වුනේ නැත්තම් මේ ඉදිරියට එන නිවාඩු කාලෙ තමයි ඒකට ලැබෙන හොදම අවස්ථාව ඒ සුන්දර අත්දැකීම විද ගන්න.
 අපිට තවත් සතුටුවෙන්න කාරණාවල් තියනවා. ඒ තමයි පහුගිය සමයෙදි අක්‍රීයව පැවතුන උතුරු දුම්රිය සේවය (වවුනියා-කන්කසන්තුරේ) වගේම මැදවච්චි-තලෙයිමන්නාරම් දුම්රිය මාර්ග දෙක හැකි ඉක්මනින් ගොඩ නගන්නත් කටයුතු යොදා ඇති වග සහ මාතර-කතරගම දුම්රිය මාර්ගය ඉදිකිරීම් ආරම්භ කර ඇතිවග. ඒ කියන්නෙ නුදුරු අතාගතයෙදිම අපිට පුලුවන්වෙයි   අපේ මේ පුංචි දිවයිනේ එක කොනක ඉදලා අනෙක් කොන දක්වා එකම කෝච්චියකින් යන්න. ඒක අනිවාර්යයෙන්ම චමත්කාරජනක අත්දැකීමක් වේවි.
(තවත් කෝච්චි කතාබහකින් හමුවෙමු)

2 comments: